• شنبه ١٦ مهر ١٤٠١-١٢:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٨٢
نرگس معدنی پور در گفت و گو با فارس:

3 چالش سازمان ورزش شهرداری تهران/ نظام‌نامه بهره برداری اماکن ورزشی در حال تدوین است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تدوین نظام‌نامه بهره برداری اماکن ورزشی خبر داد و گفت: این نظام‌نامه تا حدودی مشکلات در حوزه واگذاری‌های سازمان ورزش را مرتفع خواهد‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: سازمان ورزش شهرداری تهران با سه چالش در حوزه‌های بهره‌برداری اماکن ورزشی، چارت و ساختار سازمان، و کمبود اعتبارات روبرو است.
وی ادامه داد: اماکن ورزشی در زمینه نحوه بهره‌برداری، نگهداشت و توسعه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستند. هم اکنون با یک سری مجموعه‌های ورزشی رو‌به‌رو هستیم که می بایست بروزرسانی و فعال شوند و از سوی دیگر سرانه‌های ورزشی شهر کم است و نیازمند ایجاد مجموعه های جدید است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می بایست از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را برد، گفت: کمیسیون بر این نکته تاکید دارد که مجموعه های موجود به روزرسانی شوند که این موضوع مستلزم رفع مشکلات این مجموعه ها است. از سوی دیگر باید مجموعه های غیر فعال را فعال کرد. پس از این مراحل است که می توان به فکر توسعه و ساخت مجموعه های جدید بود. 
معدنی‌پور در ادامه با اشاره به ضرورت‌های تنظیم نظام‌نامه بهره برداری اماکن ورزشی شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورا در سال ۹۴ مجموعه‌های ورزشی از مناطق به سازمان ورزش واگذار شدند. این مصوبه نیازمند بررسی کارشناسی و آسیب شناسی است. هم اکنون سازمان ورزش با همکاری کمیته ورزش شورای شهر در حال تدوین نظام‌نامه‌ای است تا دغدغه‌ها در حوزه بهره برداری اماکن ورزشی کاسته شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظام‌نامه تا حدود زیادی مشکلات در حوزه واگذاری‌های سازمان ورزش را مرتفع خواهد‌کرد، گفت: با این وجود باید این پیش بینی را داشت که همه مشکلات را به یکباره نمی توان مرتفع کرد بلکه کم کم و به مروز زمان روند اصلاح خواهد شد.
وی بیان داشت: در چند سال گذشته برخی کم‌کاری‌ها و برخی موضوعات همچون کرونا باعث شد تا روند کار در حوزه ورزش تحت الشعاع قرار گیرد و بسیاری از مجموعه های ورزشی رو به تعطیلی بروند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته بسیاری از مجموعه‌ها تعطیل شدند و حالا مدیریت ششم شهری به دنبال احیا و فعال کردن آنهاست. برنامه چهارساله فرصت مناسبی برای این موضوع است تا نیازسنجی ها صورت گرفته و برنامه ریزی های لازم جهت توسعه مجموعه های ورزشی انجام شود. باید در برش های سالانه بودجه این امر نیز پیش بینی شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: